ベトナム航空のチャイルドミール リクエスト2

richgirlです。

 

結局最後までベトナム航空のチャイルドミールのリクエストができませんでした。

 

基本的にチャイルドミールのリクエストはフライトの24時間前となっています。

 

行きはチケット確定が24時間過ぎてしまったので、諦め、

帰りはいろいろアクションしました。

 

 

www.richgirl.tokyo

 

 

1)「予約問い合わせ」にリクエストメールを送る

refund-online@vietnamairlines.com宛に

 

以下の内容を送ってみました●は名前や任意の数字です)

 

Dear Sir and Madam,

 
I'd like to request child meal for my children.
 
Reservation code: ●
Day: Apr 6th
flight No: VN 318
Name : Miss  , Miss 
 
Best Regards,
●」

 

 

 

返事はこれ。

 

「Dear Sir/Madam,

Thank you for contacting Vietnam Airlines refund online and websale support team.

Kindly noted that REFUND ONLINE TEAM can assist you for online tickets issued from our official website www.vietnamairlines.com only.

Please contact your issuing office or Vietnam Airlines’ branch offices  in your location, of which contacts can be found at the link below :

https://www.vietnamairlines.com/vn/en/customer-supports/worldwide-branches

For support on information or ticketing and reservation, please contact our call centers (based in Vietnam) at :

Northern Vietnam: (84-4) 38320320
Southern Vietnam: (84-8) 38320320

Central Vietnam: (84-511) 3832320

Email : booking.nro@vietnamairlines.com

Working hours :  (GMT+7) 07.30AM to 18.30PM (weekdays)

                                             08.00AM to 17.00PM (weekends & holidays)

Best regards,

 ms」

 

え〜これ、、なんか見たことある。

そうだ!最初にベトナム航空にチケット予約の確認したとき返ってきたメールだ!

 

 

2)いろいろベトナム航空のwebサイトを見て、これかな?というアドレスに送る。

 

reservation.mro@vietnamairlines.com宛に

最初に送ったのと同じメールを送りました。

 

→返事なし

 

返事を待っているうちに(観光なんかしたりしてたので)

すっかり忘れて24時間経ってしまいました。

 

 

電話すればよかったのかな〜

でも現地の英語聞きづらくて、電話でのコミュが自身なくて。。

それか、最初のメールの最後にあった

Email : booking.nro@vietnamairlines.com

に送ればよかったのかもしれませんね!

 

現地のスマホ画面で見逃しました!

どんまい!

子供たちにはチャイルドミールできなかったよ〜とあやまりました。

 

 

 

後日、ベトナム航空に問い合わせました。

www.richgirl.tokyo